tisdag 8 december 2009

Influensan? Eller bara förskylning...

.
I lördags och i söndags mådde jag bara allmänt dåligt, hade huvudvärk och början på yrsel ingen större fara.. Trodde jag, på måndagen när jag skulle åka hem vid halv tolv så vaknar jag upp vid fem på morgonen med feber, perfekt! Så jag fick skippa den biljetten hem och får beställa en ny, som tur va så var det inte jag som betalade den utan volontäråret... Men jag kommer ändå få betala när jag blir frisk istället för att komma hem. Bara jag kommer tillbaka till Åtvids så löser sig allt. Jag börjar faktiskt sakna stället lite... Rutinerna man har som gör att man har någorlunda koll på dagarna, men nu blir allt förvirrat igen.

Bilskolan igår var ju ett möta jag längtat efter att gå på, men det fick jag ringa och förhoppningsvis flytta tills nästa vecka istället.

Emma och Johan, samt deras förtjusande barn Lisa och Nathalie, tar som tur är hand om Flisan några dagar till. Hon har tydligen efter lite kräkningar och vältningar av krukor börjat vänjt sig vid läget att vara en tillfällig medlem av familjen Knutsson. Vilket ju är bra, hon jamar inte lika mycket när solen går ner bara för att hon förut alltid fått sova i sängen, men som nu får stanna utanför sovrumsrörren, ensam. Emma sa också att Flisan fortfarande håller på de stränga tider när det är dags för frukost, så som hon alltid gjorde hos mig. Jag får bara hoppas att när jag kommer tillbaka till Åtvids så kommer Flisan att gå tillbaka till sina dagliga rutiner igen, vilka tyvärr brukar vara att vara ensam, sova mycket och vandra från matskålen till kattlådan och sen tillbaka till sängen igen. Men hon verkar inte missnöjd med det. Tydligen så kommer hon behöva vila ut lite när jag kommer tillbaka. Familjens yngsta medlemar består av Lisa 7 och Nathalie 4 och vad jag har hört så kommer hon tycka det blir skönt med en stund av ensamheten igen. Vilket jag själv kan känna.

Jag skulle ju vilja hinna tillbaka tills på torsdag i alla fall, eftersom vi då har avslutning med miniorerna. Speciellt när vi satte upp avslutningen en vecka efter så att även jag kunde vara med, men om jag är sjuk så skulle det vara ganska tråkigt :(

Nu känner jag att jag börjar frysa lite igen så ska gå och bädda ner mig innan febern stiger för mycket. Ta hand om er alla! Vi hörs i jul, för det är nästa gång jag kommer hem igen.

Puss<3
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar