tisdag 15 december 2009

Lite om resan till/i stklm

.
Besöket till Stockholm, vart lite mer komplicerat än jag tänkt mig... Det vart så att jag fick sova över hos min kära vän Magnus som jag nu brevväxlat med i över tre år. Då också riktiga brev, ni vet sånna man sätter ett frimärke på och lägger i en stor gul låda.
Vi lagade köttbullar med äpple ;P till det vanlig hederlig pasta och ketchup, mycket lyckat och mycket gott vart det! *stolt*
Vi pratade halva natten så när jag sen dagen efter skulle tillbaka till mässan var jag ganska trött. Fast det kan ju också bero på att jag stått hela dagen innan och pratat med ungdomar som varit intresserad av Volontäråret. "Hej, är du kanske intresserad av något inom Svenska Kyrkan?" eller "Har du hört talas om något som kallas Volontäråret?" Dessa frågor var det jag ställde för det mesta, men det kom även många frågor från dem också och det är ju alltid trevligt att veta att de verkade intresserade. Fick flera på kroken tror jag... ;)

Och för er som inte vet vad det är jag skriver om så kan jag i kort sammanfattning säga så här, jag var i två dagar i stor staden Stklm på en studentmässa för att representera Volontäråret tillsammans med fyra andra volontärer, vi stod i Svenska Kyrkans monter tillsammans med några präster, diakoner och församlings personal. Vi hade super roligt där tillsammans.

Här ser vi från vänster: Präst Erik (från stklm har jag för mig)
och Volontärerna Felix, Larsa och Axel.

När det gick mot slutet av fredagen så tog jag och Gustav en runda för att gladerligen ta emot godiset som alla ville bli av med i sina respektive montrar. Gustav tog gladerligen åt sig av vad som erbjöds, jag var dessvärre som vanligt lite blygare..

Bilden: Volontären Gustav :)

Hade två jätte trevliga dagar i Stockholm!<3 Tack alla!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar