måndag 21 december 2009

Julkonsert blandat med Grötfest...

.
Julkonserten som jag fasade för lite igår gick utomordentligt! :D Även fast jag inte kände mig närvös så kändejga mig lite osäker, men det var bara på första låten då vi skulle gå in. Den gick hur bra som helst, man kom ihåg texten när alla andra sjöng och följde med så lätt. Kyrkan var nästan fullsatt och man kunde nästan se hur frosten smälte på fönstrena på grund av värmen som strömmade ur alla de 700 elementen i kyrkbänkarna. Men det var bättre att det var för varmt i stället för för kallt.
Jag känner mig ganska så säker i den här kören, jag visste att alla kunde låtarna sedan förut och att de var säkra på dem, så om jag skulle göra fel skulle det inte göra något. Vilket hade varit värre i min gamla kör, nu får jag ett år att slappna av i. Men sen beror det ju mycket på körledaren eller dirigenten, som det så fint heter, att leda oss bra. Vilket jag tyckte Reine gjorde.
.
På sjätte raden, vänster sektion kunde jag se två välkända ansikten, det var mina föräldrar som tagit sig hit från Västerås under gårdagen, jag slutar ju nämligen idag direkt efter jag är klar med mitt sista jobb, så de sov över här i natt för att idag skjutsa hem mig.. Eller det kommer vara jag som skjutsar hem dem eftersom jag ska övningsköra. Och med tanke på vad det hunnit bli för väder den senaste veckan så skulle jag behöva ett "Lycka till" :P Men jag har klarat värre saker, så det ska nog gå bra.
.
Efter julkonserten vart alla i körerna bjudna på grötfest av Reines föräldrar. Jag frågade och eftersom jag är så snäll :P så fick mina föräldrar också följa med på den.
Det första som hände när man kom in i församlingen var ett vänligt leende och en kram, av både Reines mamma och pappa. Otroligt trevlig familj det där, satt brevid Reine och hans två döttrar så fick se en annan sida av dem med.
.
Sen slutade ju såklart allt med att pappa skulle skämma ut mig...
.
Men det var en trevlig kväll och gröten var otroligt god!!<3 :D
.
Nu ska vi snart åka hem, så vi ses i Åtvids igen om tre veckor! (Två veckor hemma och en i Sigtuna på kurs 2.)
.
Puss och kram, och om jag inte är inne innan julafton så God Jul!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar