torsdag 24 december 2009

Dan före doppare dan...

.
Jag klev av bussen för att dra mig till punkt eftersom vi sagt att vi där skulle mötas ca tio över tio. Musiken från lite blandat av Linkin Park och Dead by april spelas i öronen, men sen i all väntan ser jag en lång, smal brunett kommande mot mig med lätta steg... Karin! :D
.
Vi skulle sätta oss på Stugan men när vi väl kom dit öppnade de inte fören 11.00, vilket ju såklart är ganska typiskt. Vi tog en lite promenad och i all hast hann jag göra alla min julstress fixad på ca 40 minuter. Vi gick sen för att kolla tider och dagar när New Moon skulle gå på SF, så vi bestämde att nästa vecka på måndag eller tisdag sitta och fika på Stugan från då de öppnar tills så länge som vi orkar med. Idag satt vi där från 11.00 till ca 15.00, ganska lite för att vara oss :P
Vi har våran favoritplats där i fönstret, vilket för er som inte vet, är stort som ett skyltfönster, men eftersom det är mörkt inne på Stugan (Café Stugan), så ser vi de som går förbi utanför lättare än de ser oss :P Ganska mysigt att sitta där bland alla kuddar de har satt upp på bänken som finns i fönstret, där brukar alltid jag och Karin sitta när vi fikar :)
.
Vi var hem till Joanna och gick även över till Maria O för julklappsbyte. Ibland är det så skönt att de är grannar, eftersom det är så kort så hinner man inte ens sätta på sig jackan innan man hunnit över till Maria från Joanna :P Skönt också att de pratar mer med varann och verkligen försöker vara vänner, stort plus där! :D
.
Har slagit in julklappar hela kvällen så är ganska trött, pyntade ochså granen men ska inte påstå att den vart fin, eller ens ok.. Men det får helt enkelt duga, jag kommer ju som tur är inte vara här så mycket eftersom jag åker igen den 7 jan så jag slipper se den... Men jag antar att man vänjer sig, granen var verkligen ful i år... Väldigt synd, inte ens glitter eller allt de hemmagjorda pyntet som nu pryder dess gröna grenar kan få det att se bättre ut... Tyvärr...
.
Nu är det ju faktiskt julafton, om man ska kolla på klockan, min står på 00.33 så god jul alla mina kära vänner där ute! Vi hörs kanske senare idag om hur dagen vart eller om det hände något spännande. Men hoppas ni alla får en fin dag och hinner äta mycket julmat! Hoppas även ni blir nöjda med era julklappar! :D
.
Pusselipuss och God Jul!
.

1 kommentar:

  1. "Men vi får inte berätta för nån vilken dag vi ska på bio..." Att hålla hemligheter är kanske inte vår grej, eller vad säger du? Som tur var så lyckades jag rädda situationen i går med mina slumpvisa skrik. Fisk! Tror du vi blev misstänkta?

    SvaraRadera