fredag 25 december 2009

Tid för att minnas.

.
(Gryta i vintertid)
.
Julafton, underbar dag!
En av de bästa på åratal! När man inte önskar sig något så får man massor man inte ens hade en aning om att man skulle få. Det var jätte kul, tackar Mamma för allt jag fick! :D Båda bröderna var på plats och även min kära Farmor för att fira en traditionell Jul med familjen Lennartsson :) Fick jätte fina presenter från mina kära kompisar, fick även en av min handledare :D Bröderna gav mig för första gången flera presenter, det måste gå bra för dem nu :P haha
.

.
Båda bröderna, Henrik o Mattias. Henrik kan aldrig vara seriös på kort :P
.

.
Nöjd Annika :)
.

.
Fick denna av Henrik :D Mums!
.
Vi satt länge in på kvällen och halv kollade på Göta Kanal på tv samtidigt som vi pratade. Farmor hade fått skjuts hem av pappa och mamma var så trött efter hela dagens äventyr så hon sov redan när filmen började.
På tal om sova... På Kalle Ankas jul, så satt alla såklart bänkade framför tv:en som vanligt klockan 15.00, (eller mamma och henrik kom in lite sent :P). Hur som helst, kvart över tre så sov, Mattias, Farmor, Mamma och Pappa :P Jag och Henrik funderade på att sticka iväg och öppna alla julklappar :P Eller något annat galet, som vi gjorde när vi var små :) Saknar mina tider då det var bara jag och mina bröder, innan de växte upp och innan de flyttade hemifrån :(
Men man utvecklas ju hela tiden och behoven bli större, jag har ju till och med nu flyttat hemifrån... Vilket jag trodde skulle ta så mycket längre tid, men jag gillar förändringen som hänt och allt som hänt efter det att jag lärt känna Åtvids och dess personlighet som litet samhälle. Kan inte säga på något sätt att jag ångrar att jag flyttade till Åtvids alls, nästan bara positiva saker har hänt sen dess, i alla fall mest positivt. Ni som vet dess motsatts vet ju vad jag pratar om men annars är denna förändringen bra.
.
Tänker mycket på hur det kanske blir i framtiden när det bara är jag och mina bröder, kanske deras fruar, barn och även mina, mamma och pappa har blivit mormor och morfar osv... Hur det kommer kännas om 30-40 år, men jag försöker att inte tänka på det för mycket för det är en förändring som för tillfället skrämmer mig. Hoppas bara att jag inom framtiden kommer känna mig lika glad då jag tänker tillbaka på den tiden jag var 20, ung och singel :P Fri, som många vill kalla det, fängslad, som jag vill kalla det... Inget fritt med det alls.. Saknar det Henrik o Paulina har, Anna o Henrik, Elina o Anton... Ömsesidig förälskelse, Kärlek.
.
.
Nu ska jag snart till Farmor på fika tillsammans med mina bröder, det kommer bli bra. Har inte varit hos Farmor på jätte länge nu. Saknar att gå runt i alla rummen och samla på mig minnen från när te.x när Farfar ritade Pokémon åt mig i större format. Eller när man sprang runt i rummen och lekte kurragömma med alla kusinerna och bröderna samt farfar. Saknar Farfar.
.
Tid för att minnas.

.
.
Ha det bäst där ute! <3 Puss
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar