lördag 19 december 2009

Lite blandat av dagen

.




.
Idag hade jag en fix-dag, jag tog en promenad och fotograferade lite medan jag väntade på tvätten jag stoppat i tvättmaskinen. Det är riktigt kallt ute och jag tror även att min kamera tyckte det... Men fick en del snygga bilder i alla fall. När jag kom tillbaka till lägenheten tog jag och hängde upp min tvätt för att återigen sätta igång två maskiner till med tvätt. Lägenheten är nu ren från katthår, i alla fall tills imorgon bitti då Flisan varit överallt och spridit ut nytt fint hår överallt. Men det ger mig i alla fall en anledning till att damsuga oftare :P hehe

Jag har fått ett par nya grannar, de springer varje kväll förbi här utanför med sina föräldrar på sin väg hem till sig. Ståtliga som de är så lunkar de förbi, direkt det kommer en person i närheten så stelnar de till och förblir statyer i några få sekunder innan de far in i skogen bort från "faran". Mellan 4-5st kronhjortar har jag haft som ständiga grannar i snart en vecka. De har passerat gatan utanför köksfönstret varje kväll och jag har sett dem varje kväll. Vackra varelser som kommer fram efter skymningen för att söka föda. Har aldrig sett hjortar så centralt förut, det vi hade som mest i Västerås ute på Gryta var endast harar, igelkottar någon katt då och då och grannarnas hundar när de väl vart rastade. Ganska häftigt om jag får säga det själv.
Igår kväll när jag slutade så mötte jag dem faktiskt på vägen hem, men hörde dem inte först. Jag gick med musik i öronen på ganska låg volym, men hörde ändå genom ett knakande ljud, när jag såg åt höger stod de där allihopa. Jag tror det var fem stycken jag såg då, helt frysta som om de skulle vara av sten. Men när jag stannade såg de hur jag såg på dem och de stack in i den lilla skog de redan stod i. Tre meter från närmsta kronhjort, det var häftigt.

Flisan tycker jag är tråkig för tillfället när jag sitter här vid datorn, hon sitter på golvet nedanför mig och jamar då och då åt mig, säger troligen "Varför kan du inte leka med mig? Varför kan du inte klia mig?" Det är två saker hon älskar, förutom då hon tar den vanliga turen mellan sängen, matskålen och kattlådan, sen tillbaka till sängen, ibland till en fönsterbräda för omväxling.
Nu fick hon till och med sin vilja fram, hon fick hopa upp i mitt knä och jag kliade henne ett tag, men får inte skämma bort henne :P Så nu sitter hon mest och trampar med framtassarna på mitt ena lår och samtidigt sticker in klorna i byxorna, vilket ibland går genom tyget.. Aj!
Men trots hennes egna vilja, hennes klor, allt hennes hår som hamnar överallt så har jag börjat vänjas med att hon är hemma när jag slutar och kommer tillbaka. Min egna älskling, min lilla gumma. Här uppe har ni en supersöt bild på tjejen :)


Såg på den välkända romantiska filmen Jane Eyre ikväll.. Det är så kärlek ska vara! Äkta och ren. Vacker och oskyldig. Romantisk och underbar!<3


Imorgon kommer mina föräldrar! :D
De ska kolla på Julkonserten som jag kommer vara med i tillsammans med kyrkokören, sen på måndag åker jag hem för jullov!


Ses snart Västerås! Puss<3
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar