fredag 25 december 2009

Vacker kärlek man drömmer om...

.
<3

Fick lust att skriva ner lite känslor,
om det alla romantiker drömmer om där ute,
KÄRLEK
Men vet man vad det är om man inte upplevt det?

Man ska inte söka efter kärleken. Gör man det finner man bara en illusion av sina egna förhoppningar. Väntan på det riktiga gör att man inte är beredd när den väl uppenbarar sig och finner den då mer underbar, om inte också mer verklig. Det man drömmer om, Kärlek, är så mycket mer än ett ord. Det är en känsla, ett sinne. Man känner dofter man aldrig förut känt, man ser allt med nya ögon. Ögon som har en sån känsla att man kan se hur en annan person känner, djupt in i själen, som om man delade själ. Men mest av allt känner man hur det i bröstet bultar mer än någonsin för en annan levande människa. Ont är bara förnamnet, ingen person som inte har upplevt känslan av äkta kärlek kan kalla sig romantiker. Det går inte att leva för något man inte känner till, något man aldrig upplevt. Har man upplevt kärlek han man upplevt smärta, men också det vackraste som finns... Man har fått chansen att älska en annan människa.

Jag skulle aldrig skriva om detta om jag själv inte blivit drabbad av denna känsla, vilken för mig är både hemsk och underbar. Jag både hatar och älskar den. Hatar den för att mannen är en person jag vet jag aldrig kommer kunna få, men älskar den för att den lärde mig vad kärlek betyder. Och det är den bästa gåvan jag kunnat fått, själv har jag ju alltid kallat mig romantiker. Helt i onödan, eftersom jag själv aldrig vetat vad kärlek innebar, hur det känns och vad man får genomlida för att klara av morgondagen och dess tankar. Nu kan jag kalla mig romantiker, vilket jag alltid velat göra. Nu har jag känslan som man behöver för att skriva ner ord som verkligen betyder något för mig och för dem jag älskar. Känslan man behöver för att kunna skriva om kärlek, är kärlek. Den har funnit mig och kommer leva med mig i min själ och i mitt hjärta så länge jag lever och andas.
Precis som du. Om det funnits en tid för oss skulle jag älska dig för all framtid.
.
<3
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar