tisdag 14 april 2009

Dagen då bubblorna flög över Västerås!

Idag(eller snarare i måndags), så hade jag bestämt möte med Anna och systern hennes Elina. De sa att det skulle komma flera så jag antog att Anton skulle komma (Elinas pojkvän). När Anna tidigare flera gånger under dagen innan påmint mig att ta med såpbubblor så var det svårt att glömma det, jag kom fram till skrapan och såg fyra personer sitta där... Anna, Elina, Anton och Antons vän Matte. Trevlig prick. Vi blåste såpbubblor över hela stan och bland dem ser man en viss Dennis kämpa sig genom... Så kom Dennis också. Ju fler alltid desto roligare! :D



Vi fortsatte att blåsa bubblor och Anton fick oturligtnog bubblor både i ögat och munnen, då vi blåste flera, gav han mig och Anna onda blickar. Hehe ;P

Sen var det dags för mat, eller tja Anton köpte en hamburgare och vi andra såg på...

Vi tog en tur iväg till några stenstolar som man hört talas om tidigare. Där satte vi oss och delade fem stolar på sex personer, det gick galant! Några rökte och några åt kakor :) Sen fick vi ett litet prat med en berusad kille på andra våningen, han frågade om vi ville komma upp? Tja, jag tror inte det, vart det fulla och korrekta svaret!

+ =
Elina & Anton <3
Sen tog jag och Anna våra steg och gick mot Vasa, vi satte oss och fotograferade massa vid vattenkanten, där vi hade perfekt utsikt över slottet. Medan vi dinglade benen ovanför svartån och åt upp de sista kakorna vart vi inspanade av snuskgubbe nummer två! hehe Populära idag. Han stod på andra sidan lutad mot slotten och glodde hela tiden, jag som tyckte han liknade någon jag kände tog en smyg foto. Vi zomade in och jag kände dessvärre ej igen honom, men vi såg att han tittade rakt in i kameran, så smygfoto vart det inte... ;P haha


Svartån!


Sen kom de andra och friden var över...



Vi fortsatte upp mot en fontän, som jag brukar kalla fyllefontänen eftersom alla fyllon hänger där på sommaren, nu hängde vi där istället. XP
Där vart det jaganden av läskiga killar(Anton o Dennis), godisätande, fotograferande, överfall och ett visst par som insåg efter alla dessa månader att de hatar varandra ;P hihi(fast bara på skoj, när jag sagt att det var så "jälva lyckliga" tillsammans.)

Tiden tog slut, vi vart uttråkade, de andra stack till stugan medan jag och Anna tog våran tur ner till Centralen för att invänta våra bussar. Där vi också sa farväl för kvällen med massa kramar och löften om att som vanligt ses på onsdag,(vilket är imorgon.) :D

När jag kom hem och kl var ca halv åtta får jag ett samtal av min kära kompis Helena och hennes syster Maria, "Kom hit och lek med oss"!, Jag frågade om de hade läsk, svaret vart JA, och jag susade dit på cykeln.
Vi satt säkert från klockan 20.00 - 03.20 i deras kök med min 38%:iga "loka" och deras läsk och pratade minnen samt snusk. Usch vad underbart det var! Ångrar inte att jag kom och orkade med även detta denna dag/natt. :)

Så puss på alla mina vänner där ute som gör mitt liv så minnesvärt! Allt beror på er!<3 Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar