söndag 5 april 2009

Barn, underbara små människor!

Jag var ju till Falun för kanske nu 1½ månad sen med en barnkör. Min uppfattning om detta var "Typiskt, nu kommer jag missa en spännande helg med kompisar" och som efter vart "Jag skulle inte ha bytt bort denna helg för något i världen!"
Tänk så lite barn kan göra! <3

Jag följde med min körledare som också är körledare för Lill-mariorna i Domkyrkan, som "extra ledare", eller liknande. Hon som skulle ha åkt med som ledare var sjuk och då fick jag den stora äran! :)
Barnen i Lill-mariorna är ca 10-13 år och 10 stycken, nu var det bara 8 st att hålla reda på, de andra två var tyvärr sjuka och följde inte med... Jag kände ingen av dem innan, men nu så blir jag överöst med kramar så fort de får syn på mig! :D Jag tror att jag vart mer som en "kompis" för dem, och var kanske därför jag var så omtyckt... (Flera tyckte bättre om mig än den riktiga ledaren..) Det fick mig nästan att börja gråta när jag hörde det! Så gulligt...

Nu under JCS så var ju de med under tre scener, Hosanna, Herodes och Superstar. Då fick jag ju många tillfällen att träffa dem igen! Det bästa av allt är att de inte heller har glömt mig och att flera sa att de saknat mig, de orden fick nästan mitt hjärta att spricka av glädje, så underbara ungar! <3 De betyder så mycket för mig, allesammans.

Nu kommer jag till grejen som gjorde min dag till en underbar dag! :D Av Klara och Alice fick jag en Påsk teckning med kycklingar och en fin text på. En bit av texten;

"Bara så du vet tillåter inte jag och Alice att du glömmer oss... Då du! ;D Vi kommer i alla fall tänka på dig! Många hälsningar och så många kramar att du bli blå!"

Det är så gulligt av dem, och jag kan lova att jag aldrig kommer glömma dem!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar