onsdag 31 mars 2010

Turnén är slut...

.
Vi har ju haft Påskvanring nu i tre dagar och varit på "turné" runt i kyrkorna i Grebo, Björs och här i Åtvid. Det har varit en verklig prövande tid, vi har fått lov att kliva upp tidigt på morgonen och jobba tills sent på kvällen, i alla fall jag vissa dagar.
.
I måndags när vi var här i Åtvids så var det inte jätte tidigt men man vart ju lite ledsen eftersom det var ens lediga dag och man kunde ha tagit sovmorgon, som tur a så häll inte det är på längre än till runt lunch tid. Så jag kunde ha resten av Måndagen till att slappa och vara allmänt LAT :P
.
Tisdagen var vi först i Grebo kyrka och sen på eftermiddagen åkte vi tillbaka till Åtvids för jag hade andra saker att göra som konf och romprojektet. Jag fick kliva upp runt 06.15 för att hinna med skjutsen till Grebo. Usch vad tidigt, föör tidigt.. Kom hem till halv tio och känner att 13 timmar är lite i överlag att jobba, men det kan jag alltid dra av från dågon annan dag...
.
Idag kommer det ju inte bli bättre, vi hade precis de sista påskvandringarna först i Björs på förmiddagen och sen här i Åvids de tre sista. Ikväll kommar jag vara kvar tills nio när kören slutar, får se sen om jag kommer orka gå på körövningen ikväll. Måste i alla fall vara vaken vid 22.00 för då är det ju True Blood på tv, får man EJ missa! :P
.
Nu ska jag dela på mig och låta ena delen göra ögonbindlarna tills konf påskvandring om någon timme medan den andra delen ska fixa lappar tills nästa bussen då vi åker till Rom, bussen ska nämligen ha namnplacering hela vägen, lättare för oss och för deltagarna. Eller så får jag helt enkelt skynda mig så slipper jag dela på mig och förhoppningsvis få det klart innan konf kommer..
.
Önska mig lycka till, dethar jag nämligen gjort själv redan några gånger och det kan jag behöva!
.
Så trött som jag är...
.
KRAM
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar