fredag 19 mars 2010

Längtan..

.
Igår var ju den första dagen sen i lördags som jag gick utanför dörren... Man märkte att värmen har kommit och att snön börjat smälta bit för bit, vilket jag jublar för! :D
.
.
Vår och ljuva värme vart är du?
.
.
Var på församlingen till ca halv ett idag och hade då lovat Anette att hjälpa henne med den sista av statistiken för Åtvids församling. Vi gjorde ett bra jobb tycker jag och jag kan inte säga nej till att jobba med henne eftersom vi alltid har så roligt sittande där vid hennes skrivbord i expeditionen, (hon har ju till och med eget rum.) ;) hehe
.
Åkte till Ica och handlade, tänkte jag skulle göra min nya favorit rätt (som till och med jag kan laga), thailändsk kycklingwok med lime ;)
.
Såg precis på Bröllopsfotografen och vart så otroligt sugen på att fotografera, men då inte bara natur och blommor, utan människor och rörelse, skratt och leenden :) Snart välkomnar jag ett nytt objektiv i min kära Nikon familj, även då det må vara ett Sigma så hör den ihop med Nikon!
.

Sigma 70-300mm
.
Promenad ute när stjärnorna lyser klart och himlen är helt svart, allt runt om är mörker och man kan känna de varma vårvindarna på kinden. Jag tog en promenad runt halv tio och det var riktigt skönt. Har lärt mig leva med mörkret. Skönt!
Men nu stryker Flisan runt här och jamar åt mig, jag ska nog ge henne lite fredagsgodis bara för att jag själv äter det. Kl 00.05 börjar det en intressant film på ettan tror jag. Den kommer jag sitta bänkad framför.
.
Ha det bäst!
KRAM

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar