fredag 12 mars 2010

Mitt sentimentala jag...

.
Jag vet att jag kommer vara lite för sentimental nu men jag tycker det är så coolt och måste göra det till en mycket större sak än vad det egentligen är...
.
Jag satt på församlingen efter att ha hjälpt vaktmästaren med begravningen som varit nu på morgonen. De anhöriga hade haft fika på församlingen efteråt och jag kunde höra att de fortfarande satt satt kvar och små surrade lite i salongen. Men jag skulle iväg på annat så satt i mina egna tankar och funderade kring lite olika saker jag ska göra i helgen.
Hur som helst, jag satt där ... när den här tjejen går förbi och jag tycker direkt jag känner igen henne men kan inte placera henne någonstans... Går genom alla konf.föräldrar och miniorer föräldrar jag hälsat på. Men kan inte placera henne någonstans. När plötsligt jag kommer på att hon heter Anette, medan jag fortfarande inte fattar vart jag sett henne förut. Jag sitter och småkikar på henne när hon hissar ner flaggan eftersom begravningen nu är slut och hjärnan går på högvarv för nu måste jag ju bara ta reda på vart jag sett henne!
När hon står där i hallen och försöker vika den så ställde jag mig upp och frågade om hon ville ha hjälp. Hon tackade artigt ja och vi småpratade lite ... *BOOM* så kom jag på vem det var! :)
Anette från bonde söker fru! Hon som var med Janne och jag brukar inte vara den här vanliga "Bonde söker fru - beundraren" men jag kolla de allt i år. Så när vi vikt klart flaggan så fick jag reda på att det var hon som hade varit den catering ansvarige för begravningsfikat.
.
Jag tyckte det var ganska coolt, jag ringde mamma och berättade, var helt i extas och fattar inte fören efter att jag precis stått och småpratat med en "kändis" om man så kan kalla henne. Det var i alla fall en ganska cool upplevelse.
.
Nu ska jag försöka landa på jorden igen för att senare ikväll laga köttfärspaj, men för tillfället ska jag fortsätta på den hemliga presenten jag gör till mammas födelsedag. Berättar jag om den här så kanske någon av mammas spioner(dvs Paulina, ja jag vet att du läser min blogg ibland, du är nu officiellt avslöjad)..), vidarbefodrar det till mamma och då blir det ju ingen överraskning.
Har lite kvar från True Blood kvar att se också, tacka gudarna för svtplay!
.
Imorgon blir det Jesus Christ Superstar i Gamla Kyrkan kl.18.00, nu förväntar jag mig att det kommer bli fullt och att alla från Åtvid kommer dit! :D (Eller ja, kanske inte alla ... då blir det trångt.)
.

.
See ya! Puss<3
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar