söndag 27 mars 2011

Våfflor!

Igår som alla såg var det ju den berömda Våffeldagen! :D (Fast jag hade glömt det om jag inte blivit påmind innan...) 

Och eftersom denna ökända dag, som firas flitigt i svenska hem, existerar, kände jag att man måste fira den likaså. Karin kom över ikväll och vi gräddade Våfflor, vilket vart för ganska många... Var tänkt att vi skulle göra endast på en dubbel sats, men eftersom de första man gör oftast, precis som pannkakor, blir antingen för ljusa eller för tunna, så fick vi ta till två dubbel satser för att de ens skulle likna Våfflor mot slutet :)

Bilderna nedan visar vårat stolta resultat, mot slutet i alla fall... :P



Sedan tillbringade vi resten av kvällen, förutom att diska o försöka få det där våffeljärnet att bli rent, med att tända ljus över hela lägenheten och sitta i vardagsrummet och bara prata. Mys<3 Det var ju Earth Hour mellan 20.30-21.30 så då drogs alla kontakter ur denna lägenheten, medan resten av befolkningen på Spantgatan, jag är ledsen att behöva säga det, hade det ljust i sina hem... 

Sov Gott!

KRAM

1 kommentar:

  1. mmh mysigt :D
    blev inge våffla för mig, för jag var så cranky och sjuk XC haha
    /Anna Panna

    SvaraRadera