torsdag 10 mars 2011

Vackra skulpturer i form av hårt roligt arbete!

För alla som undrar vad jag gjorde i Kista under tisdagen o onsdagen så var det en hel del. Jag och några tjejer från klassen tog oss an uppgiften att följa med våran lärare, Maggan, till Stklm o KistaMässan för att hjälpa en man vid namn Niklas Jensen med olika arrangemang. Det vi inte visste innan var hur mycket det egentligen skulle vara eller vad det var vi skulle göra under dessa dagar. Så när han sedan berättade allt fick jag en liten chock. Så sjukt roligt och utmanade, tänkte jag! Det var definitivt roligt, men jag hade aldrig kunnat föreställa mig hur lång tid allting egentligen skulle ta. Vi fick smycka upp hela Entrén till Kista Mässans hall. Det kändes väldigt mäktigt att få den uppgiften.

Så det som stod på listan var 9 stycken pelare som skulle smyckas med tulpaner. Pelarna var gigantiska, några sågade de ner så att de skulle bli lite asymmetriska mot varann. Men den lägsta var säkert strax över 2 meter (o då vill ni inte veta hur hög den högsta var...) Sen var de lite olika tjocka också. Det gick väl åt sådär en 600-900 tulpaner, beroende på tjocklek o längd. Det är inte lite tulpaner det! :O
(Men det roliga var att sätta alla 8.100st tulpaner i vatten innan..)
Vi hade också tre stycken gigantiska silverkrukor att plantera i (bilden med magnolian), jag hann aldrig vara med på det, men det vart väldigt vackert!
Sen hade vi ju de avsågade rören kvar, olika höga o tjocka fyllde vi dem med olika lök- o vårväxter. Jag hann plantera några av dessa rör och det vart så otroligt snyggt med så enkla material. Mycket nöjd.

Efter många timmar, mycket skratt, lite sömn och otroligt roligt utmanade arbete, så var vi äntligen klara. Det firade vi med soppa, som själva Mässan bjöd på. 

Nöjd!

Tulpanpelarna, 
(de är bara inplastade för natten.)

Jag o min grupp gjorde bl.a den med rosa tulpaner, 
sen gjorde alla grupper tre var.

UNDERBARA Magnolia grenar 
och så söta Anemon o Snödroppar!

Planteringen i avsågade-rör, mycket vackert blev det. 
Jag blev mycket nöjd med vad vi åstadkommit!

Jag är så glad att jag kom med på detta och att våran klass var den som fick den här chansen. Helt underbart roligt var det, då man på onsdagskvällen verkligen inte ville åka hem. Vi var färdiga men det kändes så konstigt att allt tog sådan tid och att man sen bara lämnar det. Men jag hoppas vi får bra kritik av besökarna, mässan är ju öppen nu från tors-sönd och det första man ser är ju våra vårinspirerade planteringar/dekorationer. Vackert!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar