onsdag 2 mars 2011

Tjejerna på Tabazco.

Hade ingen direkt förväntning på kvällen med tjejerna. Var med 8 tjejer från klassen på Tabazco inne i stan och åt middag. Det vart allt från rödvin, exklusivt vitlökssmör till varandras efterrätter. Ikväll var jag tydligen den mist svenska personen, då jag tog de sista av de mesta.. Inte medvetet dock, men gott var det! hehe :D
Det vart Fläskfilé, potatisgratäng och enormt mycket vitlökssmör. Ett glas av ett väldigt gott rött vin och en Tryffel till efterrätt. En tryffel för 20kr var nog det dyraste jag betalat för efterrätt... Men den var ändå ganska stor och så perfekt att den smälte i munnen :) Värt att lägga ner lite pengar, man går ju inte på restaurang så ofta. 
Skratt och pratglada var vi hela kvällen och det vart nästan tre timmar vi satt på restaurangen vilket sedan tog ett bra avslut vid 22.00.

Kände för att skriva direkt jag tog mig hem eftersom det oftast är då skrivarkänslan dyker upp. Dock inte så praktiskt eftersom man borde spendera natten med att sova... Men ibland blir det så att när jag är inne i en tillfällig novell kan jag skriva flera sidor fast jag inte borde under nattens timmar. Det kanske är något med att jag inte borde som gör att jag vill skriva just då.

Jag vill tacka, Isabelle, Mathilda, Veronica, Johanna, Stina, Anna-Carin, Johanna och Lena för en riktigt mysig och trevlig kväll. Skönt att kunna göra något så många tillsammans!

Nej nu är det nog dags att lägga sig och läsa en stund, eller så somnar jag direkt.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar