måndag 7 mars 2011

Förvirring och Förundran.

Vallby Friluftsmuseum ska nu under de kommande veckorna vara mitt tillfälliga arbete. Trädgårdsmästare Maria är en fantastiskt trevlig kvinna som jag lärde känna under min tid på medborgarskolans fotokurs. När jag fick reda på att hon var trädgårdsmästare klickade vi direkt. Så nu sitter jag här, har varit på vallby en dag och kan knappt vänta tills nästa dag!
Jag fick mina kläder och redskap och sen satte vi igång. Det var direkt fokus på de fem äppelträden som står där lite avskilt i en rad bakom ett av de många husen. Vi började med att beskära och jag hade roligare än jag haft på länge, kan bero på att jag trivs så bra med Maria, men också med att jag fattade allt så snabbt. Helt plötsligt stod jag där och beskärde på ena sidan och Maria på andra, helt själv. Men hon vart mycket nöjd över min insatts idag, vilket gjorde mig mycket glad. Längtar tillbaka.

Det roligaste var att jag kom på mig själv med att, under eftermiddagen när jag satt på körskolan och pluggade, se ut genom fönstret på trädet där och såg grenar man borde beskära... Haha! XD

I all min hast och förvirring glömde jag bort min mobil som nu ligger så fint inlåst i mitt skåp, men dock i tryggt förvar, på praktiken. Jag ska ju imorgon och på onsdag till KistaMässsan med klassen så kommer inte ha tillfälle att hämta mobilen fören på torsdag. Om någon undrar varför jag ej svarar så vet den. Men har ju fortfarande facebook och mail :)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar