tisdag 8 juni 2010

Dagens äventyr...

.
LYCKLIG DAG LIDER MOT SITT SLUT

Jag har haft en underbar dag på kyrkogården!! Jag har troligen aldrig mått så bra som när jag är med dessa människor! :D Idag fick jag först hjälpa fyra personer som heter Irene, Anders, Jonas och denna tjej jag ALLTID glömmer namnet på, med att luckra och ta bort lite ovälkomna buskar på gamla kyrkogården. Eftermiddagen tillbringade jag på nya kyrkogården men nu mest med Irene och Anders, vi hjälptes åt att först plocka bort vårblommorna, sen strö gödning, sen luckra jorden, sen plantera om till sommarblommor. På alla de gravar som har skötselgrav, och det är några... Jag har haft riktigt roligt idag, man kan kanske inte tro det om man läser vad jag gjort, men samtalen med dessa människor är så roliga, samt att det är ganska roligt att upptäcka vissa svagheter som finns hos några av arbetarna, vilka man sen kan använda emot dem :P hehe Fick gå hem vid 16.00 när jag slutade men kände att jag hellre stannade kvar för att tillbringa tre extra timmar med dessa människor, annars hade jag bara kommit hem till en någorlunda tråkig lägenhet... Så det var skönt och jag var kvar till 19.00, jobbade 10 timmar idag, känns i armar och rygg, men värt var det!

Jag hade en så lyckad dag att jag tänker komma tillbaka och vara med dem på fredag också, vilken då är min sista arbetsdag i Åtvid.


Fick ett intressant brev i brevinkastet idag, det var så gulligt. När vi på våran sista kurs ville köpa blommor till våra ledare för Volontäråret så bestämde jag mig för att jag betalade allt, sen fick alla andra betala sin del efter hand. Kristina från Tyskland hade tydligen inte internetbanken, så jag fick pengarna med en liten fin text i ett brev. Jag vart jätte glad att hon, dels kommit ihåg det och dels skickade det med just "snigelpost" ;D
Kram o Puss på dig Kristina!




Idag fick jag också se och läsa genom pastoratsbladet, "kyrkfönstret", med min senaste text inför sommaren. Det var som ett slags tacktal jag hade till Åtvid och dess personer jag här lärt känna, samt att det i bladet fanns en hel del olika bilder tagna av mig. Bl.a detta collage från konfirmandernas Berlinresa i våras. Jag känner mig stolt över mig själv.



Nu är jag trött, sliten och hungrig. Imorgon ska jag ha en heldag på församlingen så får lite "sovmorgon" ända till halv nio. (På kyrkogården samlas vi ju vid 07.00). Så den sak jag ta ut med en låång dusch! :P

Sov Gott o Puss o Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar