måndag 2 november 2009

STUM - 09

.
Kom hem glad och mycket nöjd från lägret som varit, STUM 2009!
Alla sov nästan på bussen och de som inte gjorde det de vilade efter en helg full av fart och många mysiga stunder. Vad ska man säga.. Om jag summerar ut helgen i dess helhet så får vi ett toppbetyg jag inte ens visste fanns.. Det var TOPPEN!<3 Jag hade troligen aldrig åkt utan Anna, hade varit så tråkigt då.. Men nu följde Anna med och sen var där en hel del undersköna människor från våran församling, samt från de andra. När vi kom dit fick vi vårat rum, man tog varsin säng och det var dags att bädda. Vad jag inte insett när jag stressat dagen innan och bara lagt ner lite saker jag ville och kände jag borde ha med, var att jag glömt lakan, örngott och påslakan... hehe Men det går ju lätt att fixa, bara att låna av receptionen som tur är.. Men sen hade jag lite flera grejer jag missat slänga ner, nästa år blir det packlista att följa! :P Alla andakter i kapellet var mysigaste mys, maten var som alltid i topp, folket där var pepp och workshopen var underbar! Jag hade valt Bakning i första hand och jag hade tur för det fick jag också, även Anna fick det, så vi bakade glatt tillsammans. I bakningsgruppen hade vi en ledare, Emma 21 år som precis hade gått färdigt sin utbildning och var nu färdig konditor. Otroligt snäll och gullig tjej. Hoppas hon kan hålla i bakning nästa år igen. Vi bakade Cuppcakes och Maränger, sen dekorerade vi dem väldigt vackert. Jag vart riktigt nöjd med vad vi gjorde, även fast jag inte kunde smaka dem för vi hade proppat dem fulla med ägg så såg de riktigt goda ut och jag tror de var det också! :D Jag lägger in en bild för att även ni som inte var med ska kunna se hur goda de såg ut :) Vi gjorde åt alla stum-deltagare, så det vart ju några stycken... Cuppcakesen vart så där 201 stycken och marängerna var vi glada att vi inte räknade, det var en hel del :P


En viss Viktoria var också där, jag var så otroligt förväntansfull innan hon skulle komma så hjärtat gick i högvarv. Hade inte träffat henne sen i somras och saknade henne så!
När hon väl kom så släppte allt och jag fick se, höra och krama henne igen!<33 Var så lycklig över att hon kunde komma detta året, förra gången var hon ju upptagen men detta året då gick det! :D Hon hamnade av en slump i Domkyrko gänget lucka, fick sängen brevid mig som var ledig :) Vilken tur!!<3
Anna och Elina ville göra något på spex kvällen, men hade inte kommit på vad.. De två systrarna kom sen fram till att de ville göra ett spex de förut sett och tyckte var bra. Tyvärr så är det för jobbigt att förklara så ni som inte var med och såg det får fråga mig sen :) Det vart väldigt lyckat tycker jag, jag höll själv på att skratta när det hoppade in lite inprovisation på vissa ställen.. haha
Här är en bild på oss som var med, från vänster;
Viktoria, Elina, Julia, Jag och Anna.


Puss på er alla för att detta STUM vart en av de bästa hittills, har aldrig varit så glad som under detta, dock haft andra känslor också, men eftersom de goda klänslorna var fler så vinner de! :D


Så vi ses nästa år, jag ska lätt dit ett femte år! Puss<3
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar