onsdag 4 november 2009

Uppdatering om livet från min synvinkel.

.
Äntligen kom boken jag så länge gått och väntat på! Om Jesus av Jonas Gardell.
Under första volontärskursen i Sigtuna så fick vi välja ett ämne som vi kommer prata om alla tre gångerna, jag valde Teologi och då skulle vi få boken Om Jesus och i uppgift att läsa ett antal kapitel tills nästa gång, vilken är i januari. Dock så håller jag fortfarande på med Så länge vi båda andas så jag får snabb läsa ut den först så att jag sen kan börja med den andra. Jag känner dock att tiden inte räcker till riktigt, idag och igår hade jag full upp, imorgon kommer det vara en likadan dag sen på fredag troligen lite lugnare, hoppas jag.. Har barnen i gudstjänst på söndag så måste hinna planera det också.. Men det löser sig :) Jag har i alla fall en helg full med härlig läsning och filmtittning framför mig, bestälde lite serier från cdon.com. Det är verkligen inte en bra hemsida för mig att gå in på när man precis fått löning.. haha

Nu är det snart dags för True Blood :D Ska bänka mig med en smörgås och ett antal morötter och dipp. (Sjukt gott!!!!<3) style="text-align: center;">Idag var det kör också. Åh vad jag hade längtat till det efter att Reine sagt att vi skulle få en hel bunt nya noter och en hel del välkända julnoter! :D Älskar julsångerna man så väl känner igen!
Så idag var det en riktigt bra dag på kören, vi hade lite längre fika paus också, så idag fick vi äta ute på torget :) Bland noterna låg också den häftiga Hallelujakören men också noter som Advent och Dotter Sion. Mycket nöjd!


Har laddat upp alla STUM bilder jag tyckte var bäst på facebook, bara att kolla in, en del är faktiskt lite komiska, om man var med så förstår man.



Carpe Diem - Fånga Dagen
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar