fredag 20 november 2009

Efter regn kommer solsken...

.
Äntligen är solen här igen!

Äntligen efter cirka fjorton dagar har han hittat ett hål i molnen och tillåtit sig själv att titta ut. Det han nu ser är en värld som har tappat alla sina löv, som har blivit mörkare och som har fått en kyligare vardag. Men det är fortfarande samma värld. Han värmer den med sina strålar och kan se att allt mer människor tar på sig sina vantar och mössor för att sen vädra sina lungor i hans luft.
När solen visar sig, visar sig andra för honom. Nu betonar jag solen som en han, för att det för mig låter bäst, vad du tycker är vad du tycker, men det här är vad jag tycker.

Hur som helst, jag tog en promenad idag ute i dess underbart vackra natur, när solen skiner och vattnet i Bysjön riktigt glittrar finns det verkligen inget annat som kan slå dess skönhet. Med Jesus Christ Superstars häftiga rytmer i öronen så vart det en promenad på nästan en timme. Tog en tur förbi Ica för att köpa det jag så duktigt hade glömt köpa igår.

Igår lyckades jag för första gången koka ett nästan helt perfekt ris, något jag inte kan säga att jag är expert på är matlagning.. Men då är det ju extra roligt när det verkligen blir bra också! Känner mig stolt att jag äntligen lärt mig koka ris :D Till det hade jag kycklig vilken jag sparade hälften tills idag, nu är det dags för lunch, dvs om inte kycklingen rymt från kylen medan jag va på promenad. Hoppas ni också får en trevlig lunch i dagens vackra och nästan perfekta väder.

Smaklig måltid :D
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar