måndag 16 november 2009

Känslan jag inte kan beskriva med ord!

.
Klockan är 01:25...

Jag är klar!!
Berättelsen är nu fulländad! Imorgon blir det att renskriva den på jobbdatorn som har rättstavningsprogram sen ska den kopieras ut och förberedas som julklapp.

Åh vad skönt det känns att äntligen få en berättelse klar! Jag sökte upp lite på internet vad jag skulle kunna kalla den, funderade på kärleksberättels men jag hittade något bättre jag inte ens visste fanns... Om man har skrivit en berättelse som är längre än en novell men kortare än en roman kan man antingen kalla de för en novella eller kortroman. Novella betyder att den är kortare än 50 sidor och längre än en vanlig novell. En Kortroman betyder att den är ungefär mellan 50-100 sidor, sen är det roman som kommer efter det.
Min vart 39 sidor ;) Så jag kallar den för Novella, Kortroman lät inte lika snyggt.

Så är äntligen klar med min Novella som jag kallar Underbara Stunder.
(Varning för kärlek!
)

Nu kommer jag sova gott <3>
Puss!
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar