söndag 8 november 2009

Känslorna blir bättre...

.
Vaknade upp av att någon kittlade mig i ansiktet, det var flisan som tyckte det var dags för frukost. Jag gick upp och tog en dusch för att helt vakna till sen var det dags för en morgon i kyrkan. Jag vart klar redan vid 9.15 så bestämde mig för att kila iväg till kyrkan lite tidigare denna söndagen.- Kom fram till kyrkan vid halv tio och själva högmässan börjar ju inte fören vid 11.00.
Jag gick in och lärde känna en av vaktmästarna lite bättre, frågade om han behövde hjälp med något och då fick jag hjälpa honom med allt :) Vi bar fram dopfunten eftersom det under högmässan skulle vara ett dop också. Jag fick tända stearinljusen i tak kronorna, det var en utmaning kan jag ju säga men jag fixade det, sen fick jag testa på att fixa ordning nattvarden också. Kände mig stolt eftersom jag fick hjälpa till med så mycket, gillar den vaktmästaren :)

Sen under barnens tid som jag ju sen skulle ha under själva predikan, så fick jag med mig Filippa som var syster till killen som döptes och Samuel från dagis, så honom kände jag ju igen :) Jag läste min sammanfattning av bibeltexten som var för dagen och sen hade vi precis börjat rita, tänkte kunde rita sitt eget Egypten, hur det såg ut för dem. Men vi hann knappt rita dit sanden innan tiden tog slut.. :( Hade inte så lång tid denna gång, men den vart lite kortare det visste jag eftersom det ju var dop så hade vi gjort det lite speciellt denna gång. Får se vad det är för tema nästa gång om två veckor då jag har igen.. Längtar faktiskt, det gick så bra så jag är inte lika rädd för att ha barnen i gudstjänst längre, inte när man känner sig väl förberädd i alla fall :)

Sen var jag ner till Ica och handlade lite kakao och kakor, jag och Karin har bestämt att vi ska fika över telefon nästa gång vi hörs av, så lika bra att vara förberädd. *tummen upp* Vi tyckte det var en smart ide eftersom vi inte kommer ses innan jul.. :(
Köpte katten lite mer mat också, samt jäst. Jag och mitt dåliga sinne för bakning ska försöka baka, men det får bara bli matbröd, vad jag behöver för tillfället.

Får inte glömma tvätten i källaren sen! (Det kommer jag garanterat...)

Har städat ut hela lägenhetens golv, hela sängen och hela toaletten från katthår. Så jag kommer väl ha någorlunda välstädat någon dag innan hon gått och strykts sig över allt igen... Men det är bra, då städar jag ju i alla fall minst en gång i veckan, ibland mer om det behövs...

Nej nu blir det till att leta olika priser på tågluffarkort tills nästa sommar, pratade med Karin om min ide om att tågluffa runt i sverige och hon är på :D

Puss på alla söta!<3
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar