fredag 2 oktober 2009

Om tacksamhet

.
Jag har hittat de bästa raderna ur en bok som kommit att betyda så mycket för mig dessa veckor här uppe i Åtvids. En bok som verkligen får en att le och inse vad som är rätt.

"Jag är tacksam för att jag måste städa efter en fest -
det betyder att jag har vänner.
-
Jag är tacksam för att jag har parkeringsplatsen längst bort -
det betyder att jag har råd att ha bil.
-
Jag är tacksam för min höga elräkning -
det betyder att jag har det varmt.
-
Jag är tacksam för att kvinnan brevid mig sjunger falskt -
det betyder att jag kan höra.
-
Jag är tacksam för att väckarklockan ringer på morgonen -
det innebär att jag får leva en dag till!"

Urdrag ur "Det är aldrig kört!"
.
Hur ofta tackar vi egentligen andra för det man får eller det som görs för en? Inte så ofta, man borde vara mera tacksam för allting. Jag inser allt mer hur mycket man borde tacka för...
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar