fredag 16 oktober 2009

Fasan som blev vacker

.

På söndag har jag barnen i gudstjänsten!

.

Något jag länge fasat för men som nu inte alls verkar så jobbigt.. Ni känner väl till Noa och hans ark? På söndag är det den 19 sön efter tre.f och den handlar om Trons Kraft. I bibeltexten för den söndagen står det om Noa och hur gud bad honom bygga en båt. En stor båt! Noa gav gud honom sin tro och han började bygga.. Alla tyckte han var galen som byggde en båt mitt i öknen, men Noa hade fortfarande tron på vad gud bett honom göra. Det visade sig ju till slut att alla borde ha litat på Noa och hans tro, eftersom han och hans familj var de ända som överlevde tillsammans med alla de djuren han samlat på sig. Men när gud insåg vad han hade gjort så skapade han regnbågen som ett tecken på att han aldrig skulle förgöra jorden igen. Det kommer bli bra! :D

.

Jag ser verkligen inte längre på nya utmaningar med rädsla i blicken... Bara om det är något jag vet jag inte kommer klara av, det här kommer jag klara av! Det känns så bra att få vara här borta i Åtvids, ger mig tid att fundera på vad jag verkligen vill ha ut av livet. Vet inte än, men jag vet att när detta året är slut kommer jag ha massa valmöjligheter! Jag trivs verkligen här borta!

.

Kram o puss på alla mina fina vänner jag lyckats fått under detta liv!! Ni är mitt liv!<3

.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar