måndag 9 maj 2011

En helg på Vallby



Vallby Friluftsmuseum
...ett ställe att verkligen trivas på!

Denna kungsängslilja dök upp i borgarträdgården någon dag i förra veckan.

En av konstverken från utställningen som från och med i helgen kommer finnas i skogen bredvid Herrgården ett tag framöver.


Jag var ju här under ca fyra veckor tidigare i våras, då det fortfarande fanns en hel del snö överallt och hade praktik med Maria som är trädgårdsmästare. Jag fick chansen att komma tillbaka nu när sommaren praktiskt taget dragit igång och jag tog den! :D Att med öppna armar bli välkomnad tillbaka av personalen på Friluftsmuseumet var underbart!
Kan lätt säga att det är den bästa praktikplatsen jag varit på och att så lätt funka ihop med alla, inte bara Maria, känns väldigt skönt. Vet inte hur jag ska kunna gå tillbaka till verkligheten efter dessa fyra veckor... 

Lammen är bland de sötaste som finns!



I helgen var det ju dags för Vallby Friluftsmuseums 90-års Jubileum, vilket de nu kommer fira hela detta år. Så jag bjöd in Kattis(bilden ovan) att hjälpa mig och vi hade fått den spännande uppgiften att binda björkris till siffrorna "1921-2011". Det tog sin lilla tid eftersom vi ville vara så noggranna men när vi fick upp farten gjorde vi dem ganska snabbt... 
Mycket nöjda blev vi med dem, både Kattis och jag!



KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar