söndag 29 maj 2011

Äventyr i Eskilstuna.

I veckan bestämde vi oss, jag, Karin och Maria, för att se på en film som Karin länge velat se. Jag hade knappt hört talas om den och tyckte väl att den inte verkade så intressant då för tillfället. Men hon övertalade mig och jag bestämde mig för att följa med och se den. Den hade dock slutat gått här V-ås, så närmsta stad Karin hade hittat biljetter i var Eskilstuna. Jag hade bilen idag och det glada humöret med, så vi tog en liten utflykt dit för att se på "Red Riding Hood". Det var faktiskt inte svårare än så att vi ganska snabbt hittade en gratis parkeringsplats, nästan för enkelt fann vägen till bion som ingen av oss tidigare varit på och vart förvånade när det visade sig att bion bara kostade oss 90kr var. 
Vi tog en tur förbi godisbutiken och McDonalds för att köpa sånt som fyllde våra hungriga magar. Sen när vi kom in på bion vart vi visade till salong 6. När vi steg in genom dess portar visade det sig att där bara var 13 platser... Vi hade tre av de fem som fanns längst bak, framför oss kunde åtta stycken sitta i två rader. När vi tre äntrade rummet utbrast alla samtidigt, "Awww!!" haha Eftersom det var den gulligaste salong vi någonsin sett! Det var två tjejer till som satt där inne, för övrigt var vi ensamma, så lugnt och skönt det var, drickhållare på sidorna, enormt utrymme framför fötterna och toppen över I:et, väldigt stora och mjuka stolar! 
Jag tror jag vet vart jag kommer vilja åka nästa gång jag ska gå på bio och det tror jag Karin och Maria håller med om. :D We like Eskilstuna!

Filmen handlar om en liten by, som tidigare har hemsökts av en Varulv. Varulven och folket slöt en överenskommelse, som nu, 20 år senare Varulven bröt genom att ta en av människornas liv. Valerie, som "hjältinnan" i denna film heter och handlar om, har sin kärlek hos en man hon länge älskat, men hon är dömd, genom sin mor, att äkta en annan man. När Varulven bryter överenskommelsen med folket i byn svävar helt plötsligt Valeire i fara, eftersom det är henne den är ute efter. När Valerie hamnar öga mot öga med Varulven, var det ända hon kunde lägga på minnet ögonens bruna nyans. Och när månskenet ersätt med solljus visar det sig att denna varulven är någon i deras by, att det är en människa, att det kan vara vem som helst. Problemet är att flera av hennes vänner, hennes familj, hennes käresta, alla har bruna ögon. Alla börjar misstänka alla och Valerie är osäker på vem hon egentligen kan lita på... 

Jag gillar verkligen slutet i denna film, sammansättningen, allt. Den har ett väldigt retsamt manus genom hela filmen, då man hela tiden undrar vem det kan vara som egentligen är Varulven. När vi till slut fick veta det, blev åtminstone jag förvånad. Vackert gjord och med bra skådespelare i rollerna, har de gjort om den gamla historien till en förvånansvärt bra 
modernisering av Rödluvan. Som jag lätt kan rekommendera för er alla andra där ute!



KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar