torsdag 19 maj 2011

Personal med vackra själar

Praktiken fortlöper och nu är det snart bara en vecka kvar på Vallby Friluftsmuseum... :(
Jag kommer sakna alla härliga människor enormt! Att ha lärt känna min handledare Maria på fotokursen var det bästa jag kunde ha gjort! Även om detta inte resulterar i fortsatt arbete så har jag fått lära känna runt 13st olika och helt unika själar. Alla underbara på sitt sätt. Varje gång jag tänker på hur roligt och hur bra jag mår när jag är där, får det mig att verkligen uppskatta livet, det är så här jag vill leva i framtiden, lycklig och fullkomlig. Att varje dag är självklar. Att varje dag är en ny dag, men också en att vilja leva med glädje. Tillsammans och runt människor som är underbara och som ger ens vardag glans.

Jag kommer sakna Vallby, men ännu ligger det en vecka framför mig som jag verkligen ser fram emot. (Även fast Matilda har sagt att jag kommer ångra mitt val av praktikplats efter måndagens gurklands-rensning.) Jag ska nog överleva...

Borgarträdgården

Igår höll jag och Matilda på i borgarträdgården och rensade, strax innan lunch tog vi oss till bakgården och dess gigantiska äppelträd, det var som ett snöfall av gnistrande kronblad som täckte bakgårdens mark, sakta men säkert föll några mjuka kronblad här och där mot markens hårda yta. Himlen var täckt i vitt och när vi tog stegen in under trädets himmelska grenar försvann tid och rum. Matilda och jag tog varsin ände av trädets stam som ryggstöd, det gick några sekunders tystnad som man önskade kunde hålla för evigt. Det var paradiset på jorden. Vart man än såg när man lyfte blicken var där vita, vackra och för evigt minnesvärda äppelblommor. 

Om jag någonsin ska gifta mig, då blir det denna årstiden och definitivt under dessa himmelska kronblad på bakgården. 

Bakgården och dess äppelträd

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar