söndag 15 maj 2011

Konfirmation och enkel uppdatering :)

Idag var det dags för Jessica, en av mina kusiner att konfirmeras, där det skulle ske var i Bäckbykyrkan. Vi var precis i tid när det vart lite smått kaos för att konfirmanderna skulle tåga in och jag hade min mor i rullstol mitt i ingången. Men sen lyckades min mor rulla in sig till kanten och jag hittade en plats långt där bak i kyrkan så jag kunde sitta och åtminstone lyssna, man såg inte jätte bra där. Det var en bra konfirmation, ganska mycket olik den vi brukar ha i Domkyrkan, vilket var bra och intressant att se på, eftersom jag bara konfirmerat ungdomar i Domkyrkan tidigare, eller ja, Åtvids båda kyrkor också. 
Efteråt var det fullt hus hos kusinerna ute på Skälby, presenterna delades ut, då detta också var Jessicas födelsedagskalas, och på menyn kunde vi hitta: Grillat! :D 

Smet in och hälsade på Flisan, min kära lilla gullunge! Man kände nu att man verkligen har saknat henne när hon låg där och gosade med mina fingrar, visserligen med klorna, men hon gosade ju liksom. Så hur kan man inte låta bli att tycka att det är annat än bedårande, trots att jag fick några rivsår... 

Vi tog vårat avsked och idag kan jag säga att jag mött en hel del intressanta personer jag inte ofta träffar. Det var verkligen roligt och sen träffade jag folk jag tidigare aldrig mött, vilket var intressant. 

Kom hem och satte mig ute på balkongen, vilken jag satt på tills för ca 10 minuter sedan då det började regna oväntat. Sen sken solen så där fint som den bara gör vid solnedgångar, samtidigt som himlen var helt svart. Lite häftigt! 
Köpte mini-jordgubbar igår på Ica, billigt som tusan vilket gjorde att jag slog till! Så satt där ute och kände hur vinden drog förbi genom de närliggande träden, samt hur solen sakta men säkert börja krypa i sin pyjamas. Regnet började studsa mot min kind och kylan hade börjat bemästra mig, vilket gjorde att det vart dags att gå in.



Det som händer på min balkong just nu är dels att Klematisen har vuxit en meter och mer är på G, fyra av den svart/lila tulpanen på bilden ovan har spruckit upp ur jorden och kryddorna på bilden nedan har hittills verkat klara sig bra, trots att jag bor på andra våningen och det blåser ganska mycket. 


Nu blir det kanske lite Familjen Macahan, eftersom jag köpte första säsongen igår!! 

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar