måndag 7 februari 2011

Utstädning av vintern

När solen började skina på söndagen kände jag extrem glädje av att det var så himla underbart vackert ute! Man kände hur våren sipprade in genom springorna på fönster och dörrar och hur luften fylldes av vårkänslor. I tre dagar har jag varit ute i Munga med mamma för att försöka vara någorlunda sällskap för henne, samtidigt som jag har varit här för att jag själv behövde sällskapet. Hon är en så fin människa.

Hur som helst, i söndags så var det fint och soligt ute, vilket resulterade i att man lätt såg hur dammigt det var inne... Så medan pappa var på besök för lunch och fika i söndags, tog jag tag och städade ut vinterdammet. (Om det nu finns "vinterdamm"...?) 
Höll på i nästan 4½ timme innan jag kände mig hyfsat nöjd. Men det jag är nöjdast med är att jag fick lite mera ordning på alla saker, så att lägenheten nu istället för ett lager, faktiskt ser ganska mysig ut. Lite tända ljus, helst doftljus, en mysig filt att svepa in sig i, gott tilltugg och en bra film. Längtar tills nästa helg :)

Så kände mig faktiskt lite sorgsen när jag lämnade min nystädade lägenhet till dess ensamma öde. Men är troligen tillbaka igen i övermorgon, då mamma får klara sig ensam ute i det stjärnklara mörkret. Pappa gör ju henne sällskap på helgerna i alla fall och sen gillar hon tystnaden också. Jag kommer vara mycket här ute i sommar i alla fall, trädgården Henrik har här ute är helt underbar! (Huset mamma bor i för tillfället är min bror Henriks stuga, men eftersom han bor i Gbg nu, och inte använder detta hus, så kommer det vara här som mamma och pappa kommer att bo tills huset hemma i V-ås blir färdig byggt, förhoppningsvis inom 1½ år om vi har tur.) 
Längar efter sommaren i Munga! Speciellt eftersom de bor ca 100meter från badplatsen, kan man ju inte önska sig ett bättre läge... Längtar efter solen och värmen! 

Nu är det dags att sätta sig med körkortsboken och läsa några sidor, imorgon har jag träff med Karin efter skolan och är nu riktigt trött, så kommer gå och lägga mig tidigt ikväll. Skönt att vara tillbaka i skolan igen! 

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar