måndag 7 februari 2011

Promenader o lite Alli, ger vardagen rutiner.

Jag behöver börja med promenader, funderar på att gå vissa dagar i veckan, men hur länge skulle man egentligen kunna hålla det löftet...? Cykla till skolan ska jag börja med i veckan i alla fall, så det känns bra :)
Dags att börja med hemlagad mat, den färdigmat man kan köpa i butiken blir jag bara illamående av nu för tiden, åt det lite för mycket för några veckor sedan... Nu ska jag bli mera engagerad till att testa på olika maträtter, annars funkar alltid pannkakor :) hehe

Nej men, när tillfället ges och lusten kommer fram så ska jag nog ta mig en promenad, de andra stunderna får jag tvinga fram lusten till att gå. Lite vill man ju minska på vikten så här efter juletid. Har upptäckt att Alli från apoteket är det bästa viktminskningsmedlet som varken är farligt för kroppen eller dåligt, då det gör att man måste kämpa själv för att uppnå resultat, vilket gör att man får lite rutiner i vardagen som bara är bra för en. Bl.a. promenader och bättre matvanor. Men sedan hjälper det ju en att gå ner sakta. Förut gick jag ner 5 kg på en månad, lite mycket kanske och lite för snabbt, men då var jag riktigt duktig med mat och promenader. Får se hur det går i år... Vill ju minska lite på midjan till badsäsongen om det går ;) hehe

sov gott

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar