söndag 27 februari 2011

"Vild" kväll på Tomasgården

Var med Elina och Anton på lite rund-vandring i stan, vi fikade och åkte sedan direkt till Tomaskyrkan där det skulle erbjudas mycket musik. Vi gick på gudstjänsten och fick höra på vacker sång och tilldelades en stunds stillhet. Skönt att få tänka under tystnad ibland.

Sen var det "efterfest" på Tomasgården med en kille vid namn Erik Vilde. Han är för mig känd genom kyrkan och jag har aldrig tidigare hört honom, förutom kanske en låt men som jag då tyvärr inte la mycket tid att funderar kring. Han kallar sig "rockstjärna" men känns mer som en slags trubadur. En jäkligt duktig sådan!
Han körde väl kring 10 låtar och jag fastnade direkt vid första, med troligen de största förvånade ögonen i det rummet, SÅ sjukt bra! Brukar oftast vara skeptiskt mot det flesta låtar som är på svenska, men dessa var så otroligt genomtänkta att man nästan fick svindel av dess perfektion. 
Jag lägger några länkar här nedan, klicka, luta dig tillbaka och njut av att svensk musik, i form av en ung killes tankar, kan vara så fruktansvärt bra. (Enligt mig!)

Som jag sa till honom, det känns skönt att det fortfarande finns människor som kan skriva bra musik...



De utbrändas vidbrändas vals =

(Ber också Anton en aningen om ursäkt för mitt konstiga beteende idag. Sorry vännen.) :)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar