tisdag 8 februari 2011

Ikea flyttar hem till mor.

Min kära moder hade hittat ett köksbord, eller middagsbord kan man också kalla det, till vardagsrummet här ute i Munga. Från Ikea såklart. Så jag följde med och godkände det, sen var det bara att lasta in det fina bordet och dess fyra stolar, i dess alla olika små delar, in i bilen. Har suttit nu på golvet och läst manualen för detta bord, det gick hur smidigt som helst och alla delar vart rätt placerade :) Men känner vilken kramp jag kommer ha i högerarmen imorgon, en del av skruvarna var svåra... Hann med en stol och sedan tog mamma ytterliggare en stol hon själv, så får de andra två stolarna vänta tills imorgon. Nu kan även min mamma vara stolt ägare av en Ikea möbel. Enligt mig själv blev jag riktigt nöjd, men sedan var bordet väldigt fint och färgen var lite mystisk, så det passar in här med all den ovanliga inredningen Henrik redan hade i huset.  

Det vart ingen träff med Karin, då denna tjej råkade vara sjuk. Så vi tog och flyttade hela träffen till torsdag istället. Men då hann jag ju med mamma till Ikea i alla fall. Sen hann jag vara på körskolan en timme och plugga lite teori på deras dator. Ska dit igen imorgon efter skolan för att ha en lärarledd teorilektion. Har inte varit på någon av dem än så vet inte hur avancerat det är... Men det märker vi :P

Nu har mamma gått och lagt sig och imorgon kommer jag åka hem och sova hemma igen. Man saknar sin fina lägenhet lite grann faktiskt... Hem ljuva hem.

Sov Gott

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar