tisdag 1 november 2011

Rättvik

Nu har jag och Elina funnit oss tillrätta i våra rum och sovit en natt, i den för oss, så kära lilla staden Rättvik. Vid Rättvik ligger sjön Siljan och fem minuter med bil från Rättvik ligger Stiftsgården, där vi nu befinner oss. Igår jobbade vi från 18.00-22.00 och idag från 09.00-14.00. Dessa pass bara flög förbi och nu ska vi snart gå till matsalen för middag. Fick med Elina på att gå och träna lite, men redskapen de har här, i det lilla rum de kallar gym, är en aningen begränsade, så vi fick lösa det med mest hantlar. 
Solnedgången igår var underbar, vilket den alltid är i Rättvik. Och då jag och Elina hade turen att få de två rummen längst ner i pavven 2, mot Siljan, så kommer solnedgången vara våran utsikt varje kväll :D

Solnedgång, måndag kväll, från mitt fönster.

Volontärerna är sex stycken, vi har träffat tre av dem, och dessa tre verkar vara riktigt trevliga, trots att vi bara hittills pratat med dem under lunchen. Men antar att vi kommer föredra att sitta vid dem än vid alla konfirmander som nu för tillfället gästar gården. Ca 35 i Ängen och några få gäster i Gläntan, så disken är ganska lätt avklarad, inge stress om man säger så... Inte fören på torsdag då STUM helgen är och det kommer 140 deltagare(+ gäster i gläntan), skulle vilja att Elina kunde jobba även i helgen.
Det kommer bli jätte kul med STUM, även då jag inte har så bra koll på vilka som kommer, både Elina och jag hoppas det är några vi känner. 

Nu snart middag. (Trots att man jämt äter här är man ändå hungrig..)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar