måndag 14 november 2011

Middag

Middagen, jag och Elina, i fredags bjöd på, vart strålande god och responsen av killarna var positiv då de verkade gilla det vi tillagat. En tre rätters vart det, med vänner, rött passande vin från Linus, samt lite glögg till den utsökta efterrätten, gjorde att allt var i perfekt harmoni. Musik, vackert spelandes på min gitarr och de kontinuerliga besöken för frisk luft ute på balkongen, samt vänners välkända röster inne mitt vardagsrum gjorde att man kände en enorm trivsel bara av att vara hemma. Middagen, som mestadels planerades av Elina, men som, tro det eller ej, tillagades av både henne och mig. När man är två, då brukar de anses roligare att laga mat, oftast, för min del, för att det också brukar bli så bra resultat av det hela. Detta blev topp resultat, så bra att jag inte ens kom ihåg att fota rätterna, utan endast var så inne i att äta dem. 
Våran tre rätters bestod av:

Förrätt: Parmaknyten, med färsk basilika och soltorkade tomater.

Parmaknyten

Varmrätt: Vitlöksdoftande fläskfile i senapssås, med stekt klyftpotatis.
(På bilden hade de pasta, men vi bestämde oss för stekt potatis istället.)
Tagliatelle med vitlöksdoftande fläskfilé i senapsås

Efterrätt: Vit tryffel, med smak av äpple och kanel. Samt glögg med smak av choklad.

Vit tryffel med smak av äpple och kanel

Tack Elina, Anton och Linus för en lyckad middag och en trevlig fredag kväll!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar