lördag 5 november 2011

Knas på STG

Nu efter en vattenfylld fajt inne i diskrummet och efter allt fram och tillbaka springande under den stora STUM middagen, är det dags för några sekunders vila innan vi alla ska ner och röja på Stiftsgårdens så välkända disko.
Jag, Elina, Anton och denna mysko typ som enligt mig kallas Ljungkvist, var de som var med under vattenfajten. Elina vann såklart, och Ljungkvist fick sig en så kallad "kall dusch". 
Vi har druckit hallonsoda och ätit en underbar tre rätters supé, kocken Mats gjorde sitt jobb stålande även speciella kväll och alla blev mätta och glada, till och med våran kökschef Sofia. Det hon inte vart lika glad över, var alla de straffarbeten hon imorgon kommer få utfärda på denna så kallade Ljungkvist. Roligt, roligt anser både jag och Elina.

Mina vackra kreationer!

Matsalen vi fixat inför fin-middagen.

Gänget jag helgat med, Peter, Ljungkvist, Anton och Elina.

Imorgon är det tyvärr dags för hemfärd, dags för denna vecka att få de avslut vi inte vill skulle komma så snart. Men förhoppningsvis är det inte lika långt tills nästa STUM, så att vi kanske kan komma och göra gården osäker även nästa år. Eller det beror på om Ljungkvist kommer då...

Kaos och härligheter med de bästa på Stiftsgården i Rättvik. Jag längtar tills liknande tillfälle kommer dyka upp igen och man kan gå crazy med vattenslangarna i diskrummet. Få chansen att umgås med nya människor, både i köket och utanför och ännu en gång få träffa folk man trivs runt och som man kan vara helt sig själv med.


Tack för i år!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar