onsdag 13 april 2011

När det doftar nybakat från köket...

När det doftar nybakat från köket...inte bränt, då känner man sig, jag känner mig, överlycklig! 
Vanligen så bakar jag aldrig ensam eftersom min erfarenhet av det är att det alltid på något sätt går fel. Glömmer ingredienser, måttar fel, tappar degen på golvet, bränner allt i ugnen, ja och på så vis kan listan bli ganska lång för mig... Men idag, en stor dag, har jag bakat ca 50 st bullar, näst intill felfritt, de smakar bra och man vågar, för en gångs skull, äta dem! :D
Visserligen fick jag lite förhjälp av Maria i helgen med att baka en dubbelsats, då vart det väl runt 90 st, visserligen efter att vi smakat några, men ändå många och stora var de!
Jag snackar om kanelbullar, sen finns det också en bra anledning till varför jag helt plötsligt får för mig att baka 150 st bullar. Till helgen/utställningen ska vi sälja hembakat och jag fick uppdraget att baka kanelbullar, det bästa med det är att det kommer vara just... Hembakat! 

Uppdatering om dagen; Vi börjar väl alla bli väldigt spända och förväntansfulla inför helgen, dagarna blir färre och vi ska ha allt klart på fredag klockan 10.00. Så idag hann jag göra ena min brudbukett(så jäkla nöjd med den!!!), imorgon blir det den andra, samt en special sak vi fick börja på förra veckan med gästläraren Fredrik, jag och Kattis har vårat eget projekt vi hittat på, sen ska ju hela de rummet vi fått i uppdrag av att smycka, smyckas. Klassen har sina områden, men vi hjälper alla till med så mycket vi kan, det här kommer bli en riktigt bra Vårutställning! Hoppas ni inte missa den, det kommer verkligen vara något speciellt, det känner jag på mig! :)


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar