lördag 9 april 2011

Floristutbildarnas Vårutställning 2011

Nu är det äntligen dags för den helgen, de dagarna då eleverna på Floristutbildarna ska få ställa ut sina verk på skolan för visning av allmänheten. Jag har förut varit på denna utställning och sett på dåtidens arrangemang osv, men att nu faktiskt få stå där och ställa ut sina egna brudbuketter, det känns ju bara så otroligt häftigt! 
Vi har fått att göra två brudbuketter var och jag har tror jag har klart vad jag ska göra. Sen ska klassen tillsammans fixa en bordsdukning och lite arrangemang här och där, så det kommer bli en dröm att komma in på skolan med alla färger, dofter och blommor överallt.

För er alla som vill komma, kommer utställningen vara öppen den 15-17april:
Fredag 10.00-18.00
Lördag/Söndag 10.00-16.00

Vi kommer även i min klass erbjuda både hembakat fikabröd, kaffe/te/saft, liten lottförsäljning för den som är vinstsugen på blommor och en försäljning av egengjorda påskkycklingar och påskkransar. Sen kan man ju såklart komma för att man kanske har frågor kring utbildningen eller skolan, för att titta på de vackra konstruktionerna/dekorationerna/buketterna eller bara för att få träffa trevligt folk och omringas av blommor.


Välkomna in bland blommorna den 15-17 april!


KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar