söndag 17 april 2011

Helgen med blommorna i fokus.

Så, nu var den vårutställningen slut. Det har varit en lång helg för både mig, mina klasskamrater, lärarna och de andra eleverna på skolan. Men besökarna uttryckte, flera gånger, sin glädje över våra skapade verk vilket gav alla viljan att ständigt le, hela helgen ut. 
Man kan säga att helgen vart ganska lyckad! Mina brudbuketter och dess blommor var ypperliga hela helgen och är lite förvånad över att de höll så bra tre dagar i värmen. 

Föreställ er detta 1800-tals "paraply/parasoll" här nedan, helt rost färgat, med brudslöja tunt, tunt lindat kring den nedersta kanten. Så var det den såg ut innan jag lämnade den idag. Jag och Kattis står som stolta tillverkare av den och vi har tillsammans jobbat ihop den från endast en pinne, najtråd och spoltråd. Så Nöjda!



Mina Brudbuketter.
Bukett nummer ett. 

Bukett nummer två. 
(Visserligen är den andra en korg av något slag, men i alla fall..)

Ni ser här nedan två bilder från där vi hade våra brudbuketter uppställda, man kunde rösta på sin favorit och få en hobbykurs på skolan, vi ska dra den lyckliga någon gång under nästa vecka :)



Min klass fick det stora klassrummet att "pynta", och då hade vi som förslag att göra ett dekorerat bord, gärna pampigt, men inte så att det tog över brudbuketterna, vilka var placerade i samma rum längre bort. Så det fick bli det ni ser på bilden nedan. En väldigt enkel, men pampig, bordsdekorering.


Vi sålde såklart fika till alla besökare. Här ser ni Matilda och Lena, två av mina kära klasskompisar.



Det ni ser på dessa två bilder är ett resultat av Irenes ideér och Ettornas utförande. De skulle göra ett påsk-bord och sen fick de i uppdrag att dekorera entrén med vårblommor och vårinspiration. Jag tycker verkligen de gjorde en fenomenalt insatts, eftersom det här var det första man mötte när man klev in genom dörren.

Solen sken ju hela långa helgen, vilket gjorde att det verkligen kändes som vår utomhus, besökarna var inget annat än glada och entusiastiska över att få vara där och jag känner mig glad över att få ha varit en del av Floristutbildarnas Vårutställning våren 2011.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar