måndag 14 september 2009

Hälsningar från Sigtuna

Är nu i sigtuna och umgås med andra och otroligt sociala volontärer från flera olika stift i sverige. Kommer åka hem på tisdag, synd har börjat trivas med folket här. Det känns skönt att äntligen fått umgås med lite folk i ens egna ålder, på Åtvids församling är det bara jag i min ålder. Man har äntlighen fått larva sig och vara ungdom igen vilket är en lättnad för mig men jag tror även för de andra, de har det ganska lika som för mig att de är den yngsta i församlingen, om man säger som anställd då...
Har fått dela rum med Kristina som är från Tyskland, hon kan ju inte så jätte mycket svenska, bara vissa ord vilket gjorde hela den här kursen troligen lite svår eftersom den är på svenska. Vi "svenskar" har fått hjälpa de fyra utländska volontärerna (två från ungern o två från tyskland) att förstå bättre, genom att prata engelska då. Men på så sätt har jag dels lärt känna Kristina bättre eftersom vi fått prata engelska hela tiden på rummet, men samtidigt så bättrar jag ju på min egen engelska, vilken inte är så bra.. :P

Ska sluta nu för vi ska snart börja igen, sista rundorna nu innan vi återigen ska Fika (vilket vi gör ganska ofta).
Ha det bra och ta det lungt! <3

Passar också på att gratta Leena på
hennes 60års dag idag!
Puss<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar