fredag 18 september 2009

.
Jag var lite osäker på om jag verkligen skulle gilla filmer igen.. När många av dem slutar så pass lyckligt. Förut var det en förutsättning för en film jag såg på, men nu för tiden får den gärna sluta lite olyckligt eller bara med ett dramatiskt slut som får en att tänka till. Jag såg en film ikväll som verkligen berörde mitt hjärta, den handlande om den här flickan, Jane, som vid 15 års ålder blir bort gift av sina föräldrar till en ung man. Både Jane och denna mannen är helt mot giftermålet och accepterar det bara för att göra sina föräldrar nöjda. Vad de inte visste innan var att det skulle sluta med en så häftig och vacker kärlek, ända tills döden skiljde dem åt. De vart dömda till döden båda två för förräderi mot drottningen och beslutar att gå i döden tillsammans. Deras kärlek är så mäktig att inte ens döden kan skilja dem åt. Filmen har en stark berättelse och ett kraftfullt slut. Jag kände bara hur den berörde mitt hjärta, jag rekommenderar den till alla andra där ute med kärlek i sina hjärtan. Se den!

- Lady Jane -
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar