lördag 25 juni 2011

Midsommar

Jag firade min midsommar dels tillsammans med systrarna lindström och senare på kvällen med familjen. Var ute på Vallby för att se på festligheterna, samt Anette som dansade folkdans. Massor av barn överallt, människor överallt, filtar överallt, så man nästan sitter i varandras knän och sen midsommarstången i mitten som alla så fint dansade runt, hoppande som små grodor.


Åkte till Marianne och Stefan till kvällen, mor och fars vänner, för att grilla och fira midsommar. Jag trodde väl att det bara skulle bli vi där, när det visar sig vara dukat för 11 pers, hmm... Mariannes bror, tre brorsbarn, samt föräldrar kom förbi och sedan satt vi alla där, åt och sjöng snapsvisor. Jag snapsade lite fint med både champagne och cider, då den vidriga sörjan som kallas sprit, inte faller mig i smaken. Sen var det dags att byta innehållet i fars glas mot vatten.

Maten var god och det vart en hel del diskussioner så man höll sig hela tiden sysselsatt, vilket jag tyckte var trevligt och som också kan resultera i att jag, nu när jag fyllt 22, visar mig vara vuxen. Yeah!! ;)

Cyklade hem och lade sedan upp lite blogginlägg, kände lite ångest för att jag varit så trög nu ett tag. Men ibland släpper det och kommer flera :)

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar