onsdag 4 augusti 2010

Nya lägenheten.

Fick nycklarna för snart en vecka sedan, fredagen den 30 juli. Idag står jag som stolt ägare av denna etta ute på Stohagen och river ner tapeter :P
Föräldrarna var ganska engagerade till att hjälpa mig med lite ytliga renoveringar som tex. tapeterna, golvlister, målning av olika garderober samt så småningom av även köksluckorna :) Det finns några små negativa sidor med denna lägenhet, en av dessa är att jag fått nya grannar på balkongen, inga så inbjudande grannar men ganska oundvikande ... Getingar :(

Idag åkte vi dit som vi gjort varje dag av denna vecka, var där till ca 11.00, bytte kläder och satte igång... Jag började med att riva ner de sista av tapeterna i vardagsrummet och föräldrarna satte igång med att brottas med den i köket. Kökstapeten satt otroligt hårt, så vi testade först med tapetklister, men den vägrade lossna, så pappa åkte och köpte en maskin man ångar tapeten med, då lossna den och vi kunde riva ner den sakta men säkert :) Mamma har tvättat taket och jag har målat kökslådor, pappa har slitit ut sig, vilat och fortsatt slita, sen råkade jag hälla ut hinken med tapetklister på golvet, det vart väldigt intressant... :P Men allt löste sig och imorgon ska vi tillbaka för att tampas med väggarna. Tapeterna vi beställde har anlänt och vi ska hämta dem för att sen också hitta en passande färg till köksluckorna som matchar tapeterna ... RÖTT!! XD hihi

Ska ta ett foto imorgon också, på mig... -_- Mitt legitimation gick ut nyligen och erfordrar att jag måste skaffa ett nytt, såklart. Men det ska bli skönt att förnya bilden av mig, jag var ju bara 16 på förra bilden och har ändrats lite även om jag är väldigt lik sen mina yngre dar...

På fredag händer det något roligt också, men jag kan ju inte säga det här om det ska vara en överraskning... Så den det händer får se när det händer :P

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar