tisdag 24 augusti 2010

Blomsterglädje :)

Igår drog äntligen Floristutbildningen igång! Vi hade jätte roligt, idag fick vi hålla på med symmetriska och luftiga buketter, där vi fokuserade mycket på bindningsstället och hur man satte blommorna i spiral. Jag kommer ihåg ganska mycket från förr och gjorde ganska bra ifrån mig, vilket jag med glädje erkänner. På förmiddagen var det mest bindning med endast rosor och kanske något grönt. Men på eftermiddagen fick vi välja bland allt som där fanns! Jag valde för det mesta att göra olika buketter med Rosor, Hypericum(Johannesört), Elegans-nejlikor och mycket olika grönt till det. Jag vart mycket nöjd med buketterna och mina bindningsställen+spiralen, men lite ledsen då jag inte hade kameran med, den åker med imorgon så jag förhoppningsvis kan lägga ut några bilder här :D

Träffa min gamla gymnasie-lärare Jenny som hängde kvar där än efter fem år sedan jag var där sista, det läskigaste var hur bra hon kom ihåg mig, vilket var väldigt roligt! :D

Längtar tills imorgon!

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar