fredag 13 augusti 2010

Tåg-bloggning

Sittandes på sj:s regionaltåg tillbaka mot Kära Västerås gör att man har väldigt mycket tid för att låta tankarna flyga iväg en stund, bara man inte låter dem flyga iväg allt för långt... Är för tillfället utanför Norrköping, en stad med mycket industribyggnader just vid järnvägen. Inte det finaste staden kan visa kanske men det man som turist får se om man kommer med tåg. Lite grönska är det ju här och där men mest tråkiga byggnader. Folk som pratar och skrattar i telefon runt om mig men som jag med Salem Al Fakir i öronen stänger ute från min värld.
Kylan från ventilationen precis bredvid armen får en att rysa till och känna hur man längtar ut i sommarvärmen som tränger på utanför tågets fönster. Dubbeldäckaren jag sitter i är fascinerande, att sitta på ovanvåningen vid ett fönster får en att känna som om man flyger. Flyger längs med tåget och känner hur vinden sakta drar genom ens hår och längs ens kinder. Men istället sitter jag i en kupe och fryser från ventilationen... :/

Ca 1 timme och 45 minuter kvar innan jag anländer till mina föräldrar och deras armar. Har varit borta en hel vecka nu och känner att även om jag velat stanna kvar så måste jag nu hem för att fortsätta med renoveringen av lägenheten. Har ju massor att göra. Sen måste jag ju också söka mig runt i Västerås efter en praktikplats där jag kommer spendera nästan ett halvår. Måste vara ett ställe jag vet att jag kommer trivas på, ett ställe som kommer ha trevlig personal, inte för stressigt, inte för långt från lägenheten, samt att de faktiskt vill ha en praktikant under skolans villkor. Men det ska bli jätte roligt faktiskt att få starta upp med det här igen, att få hålla på med något jag gillar och förhoppningsvis också klarar av. Längtar tills starten på Floristutbildarna här i Västerås den 23 juni. Längtar!<3



Detta var allt från mig denna gång.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar