måndag 19 juli 2010

Semesteräventyr.

Idag har vi varit ute på vägarna i två dagar, vi började igår med att hämta husvagnen med lite extra krångel men som allt löste sig till det bästa :) Vi kom iväg och första anhalten vart Karlstad. Liten och välkänd camping vart det vid sjön Vänern. I morse fortsatte vi våran färd mot Strömstad, innan trodde jag att vi skulle åka direkt ner mot Göteborg, men föräldrarna var satta på Strömstad så det var vad det vart :P Vi kom fram och har nu fått en el-plats på en camping som heter Lagunen. Vi funderar på att åka in till Strömstad under kvällen för att kolla in om det finns något trevligt här, men båda föräldrarna har för tillfället slocknat. Pappa ligger i sängen och snusar, samtidigt som mamma ligger här bredvid mig och har sjunkit in i sina hörlurar med musik. Passade då på att sätta mig för att skriva ett blogginlägg.



Om några dagar ska vi vara framme i Helsingborg och då är det meningen att vi ska försöka få tag på biljetter till den så alltid älskade Fredriksdals teatern med Eva Rydberg. I år heter teatern Gröna Hissen och även om namnet inte är igenkännbart så vet jag att den kommer vara lika bra som alla de andra hon gjort! Förra året fick vi inte se hela föreställningen på grund av åskoväder/störtregn, men i år hoppas vi på finare väder, i år är regnponchon med ;)

Till helgen ska vi lite fint åka förbi en trevlig stad som har blivit mig allt kärare under en senare tid och i samband med det hälsa på en person jag har saknat nu under tre långa hemska veckor. Det kommer bli toppen och även ett vattenkrig kan bryta ut om man inte är försiktig... :P

Just nu är det ganska tråkigt väder här i Strömstad, men vi får göra det bästa av saken genom att åka in till stan. Nu är föräldrarna vakna igen och vi sak bege oss.

Ha det bästa vart DU än befinner dig i Sverige.

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar