fredag 9 juli 2010

En dag i staden.

Jag och Karin hade en hel dag här i veckan, vi hade egentligen bara tänkt att träffas för lunch och kanske liten pratstund, vilken vart till ca 8½ timmar istället ;)

Vi tog en lunch på Kalles och snackade ihop lite olika knäppa historier om gummor och gafflar, jag har inte skrattat så mycket på länge! Solen sken och gjorde Västerås till en ganska behaglig plats att vara på ... OM man hade haft kortbyxor! Morgonen visade molnigt och kanske skurar, det vart inge regn och molnen skingrades, där satt jag i långbyxor och fick skylla mig själv för att jag trodde på vädergubbarna på tv...

Vi hittade på lite saker att göra och tiden gick väldigt fort, sen så bara råkade vi båda två gå förbi SF och insåg att Eclips gick heela dagen, samt att vi hade både pengar och tid...
Det vart Ecpils ännu en gång denna kväll, men aldrig något jag skulle kunna ångra. Vi kanske går igen ;) hihi


Jag o Karin

Karin fick följa med när jag och mamma skulle skriva på kontraktet för lägenheten. Det gick snabbt och jag själv behövde inte säga något. Mäklaren satt mest och snacka med mamma och den gamla ägaren var lika tyst som jag så vi skrev bara under några papper och sen var det klart. Den 1 augusti kommer jag att ha betalat de sista och då får jag nyckeln till min alldeles egna lägenhet! Men än är det inte färdigt då, vi ska ju renovera den lite innan jag kan flytta in, ALLA taperterna ska rivas ner och upp med nya fina fräscha, köket ska få nya luckor och en ny bordskiva. Sen lite små saker, det kommer bli såå fint! Bilder kommer såklart, men troligen inte fören i september eftersom jag räknar med att kunna flytta in runt den tiden...

Det känns så skönt att få något eget, där man kan vara ensam om man vill, från familjen, men fortfarande nära så jag egentligen skulle kunna åka hem varje dag ändå :) Sen hoppas vi bara att jag kommer in på floristutbilningen så att jag får något att göra till hösten också, det ända som oroar mig för tillfället...

Det kommer bli toppen! :D

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar