söndag 16 maj 2010

Farliga känslor...

.
Visst är det så, när man börjar gilla någon så inser man att man egentligen inte borde gilla honom. För att ni inte är lika, för att han är för ung/gammal, för att han har andra intressen, för att, för att, för att... osv.
Man ställer sig gärna och bara räknar upp alla "fel" som man ser, istället för att lägga vikten på den viktiga, de fina och vackra med den andra personen.
För ett tag sen spelade jag ett spel med mina konfirmander som handlade om att man måste lära sig älska de dåliga egenskaperna lika väl som de bra. Att ingen människa egentligen är perfekt.
.
Men om man gillar någon, står man alltid där ord- o handlingslös.
.
Jag går mot ett vägskäl.
Jag har egentligen bara ett val, men hjärtat önskade att det fanns två. Om fyra veckor flyttar jag hem, då är jag vid slutet på vägskälet. Då finns det bara en väg att gå ... och det är bort från mina egna känslor. Bort från det jag gillar.
.
Kram
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar