söndag 7 februari 2010

En "vanlig helg" :P

.
En "vanlig helg" med Maria Ohlsson kan innebära en massa spännande saker :P Hon kom i fredags eftermiddag och stannade tills imorse :) Igår var vi inne i Linköping, med allt vad det innebär... Vi shoppade! Sen åt vi väldigt dyra pizzor också, men de var värt pengarna, godare pizza får man leta efter :) Köpte naturgodis, en tjocktröja och en mysig sjal/halsduk(gigantisk när man har den på sig). När vi igår kväll(lördag), var till kyrkan för att lyssna på stråk-musik på helgmålsbönen, så hittade Maria något hon vart ganska fascinerad över :P "Annika, Annika, kolla upp i taket på målningarna!" Dessa målningar har jag sett ett antal gånger tidigare, men hon stod säkert i 15 minuter och bara glodde i taket :P haha Gullig hon var :D
På väg hem efter vi klivit av bussen från Linköping så skulle vi traska hem till mig igen, när Maria med hennes "toppklassiga"(hata mig inte maria), lokalsinne försökte hitta min lägenhet. "Visst var det rakt på?" "Ska vi svänga höger här?" "Är det vänster här framme?" "Rakt på?" "Höger nästa...?" "Vänster!?" "In här...?" "Höger?" "Jaha, nu till höger?" "Nu måste det ju vara höger!!?" Varav jag på alla dessa svarade "Nej" eftersom det aldrig var rätt väg... haha Skulle jag släppa lös Maria i Åtvid skulle hon inte ha det lätt...

Lite bilder för att föreviga Marias vistelse här i Åtvids, bilder från när vi i lördags lagade mat. Eller, Maria lagade mat... Jag skar upp grönsakerna :P hehe


...
Maria tog hand om maten, jag salladen ;)
.

Skåda Resultatet!
.

Vi såg på Aladdin, sen körde vi "sing a long" på Engelska, Finska och Nederländska, väldigt intressant :P
.

Gosandes med Flisan, kanske dags att sova snart?

Idag(söndag) hade jag de konf, som jag tillsammans med Elisabeth tar hand om, i Gudstjänsten. De skulle bl.a ta upp kollekt, dela ut psalmböcker/agenda, läsa förbön(vilken de själva skrivit, *stolt Annika*) och hälsa välkomna. Och de var så duktiga! :D Men när det kom till intåget och vem som skulle bära vad, var det tvär nej! Jag fick i alla fall Samuel att bära evangeliboken och själv bar jag ena ljuset.
Kammarkören var där och sjöng och som vanligt var det inget annat än ljuvligt! De är så duktiga i den kören för att vara så få personer, jag avundas alla deras röster.
Det var en fin mässa, sen hjälpte jag bara Ernie att släcka de flesta ljusen innan jag gick hem.

Tack för en fin men kylig dag.
Längtar efter våren!

Puss
.

1 kommentar: