måndag 15 februari 2010

Bästa Farmor

.
För ett tag sedan så berättade Farmor för mig hur hon samlade på vykort på olika kyrkor, jag kände att jag då kunde skicka vykort på Åtvids gamla och stora kyrka :) För ca två veckor sedan skickade jag ett på den Gamla kyrkan och idag fick jag svar :D Hon skrev lite längre och med hennes gamla handstil så kände jag mig riktigt rörd. Hon var så glad att jag kom ihåg henne, men hur skulle jag kunna glömma henne... Sedan Farfar varit död så har hon alltid varit varit en av mina bästa kompisar och jag känner nu hur mycket jag saknar henne när jag är här borta i Åtvids. Det ända jag är orolig för är att hon är så gammal, hon ska ju ändå i sommar fylla 89 år. Hon är ju inte sjuk på något sätt men jag är ändå rädd för att hon snart kommer gå bort. Själv skämtar hon om det men jag vill aldrig att det ska hända. Så just nu planerar jag på vad jag ska ge henne i födelsedagspresent... Funderar på ett fotoalbum, en kort novella och en stor vacker bukett. På så sätt så får hon de finaste av mina sidor och förhoppningsvis blir hon glad över det! :D

Vi får se... Nu ska jag nog sätta mig och skriva, känner för att slänga ur mig fantasin igen! :D

Puss o Kram
.

1 kommentar:

  1. åhhhh farmor!!! jag brukar också sakna henne <3 t.ex. när jag gick hem idag och såg att det var kramsnö så då ville jag hem till henne och göra snögubbe :D hon blir jämt så glad när man gör det <3<3<3// Kusin Jessica :D

    SvaraRadera