fredag 12 februari 2010

Dagens sol och regn...

.
Idag har dagen stått med stress till öronen, jag också :P Datorn var seg och jag hade bråttom... Jobbigt läge. Men allt har löst sig till att jag nu har ännu mera saker jag ska hinna med att göra, fast hemma... Städa, ge mig in i att försöka laga mat, plocka med saker fixa annat osv... :P *pust*

Idag hade jag lite allmänt med Anette, hon fick några av mina bilder jag tog på Stora och Gamla kyrkan i förrgår som de vill använda i nästa Församlingsblad :) Sen tog jag och min handledare lunch nere på byn samtidigt som vi stannade till på ica,(till min stora glädje då jag kunde handla extra mycket och få skjuts hem med sakerna). Sen släppte Elisabeth av min vid Gravkapellet för att jag skulle vara med på begravningen som skulle äga rum där idag.
Camilla från fonus hade prydligt placerat ut alla blomsterarrangemang runt kistan, Linda stod och klädde på sig sin prästskrud och pudrade näsan en sista gång, jag och Ernie satt i bakgrunden och Reine spelade vackert på låtar som koppången och leende guld bruna ögon. Han spelade även Tröstevisa och helt plötsligt såg jag framför mig hur jag satt där bredvid mamma, pappa och mina bröder. Hur kistan med mormors fotografi ovanpå stod fint uppställt i ett av Västerås alla kapell med massor av vackra blommor runt sig. En väg hon aldrig kunde säga emot ... döden.
Låten väckte massor med minnen och jag kan knappt förstå att det nu i vår är två år sedan det hände. Svårt att se att tiden verkligen går så fort som den gör. Läskigt.

Linda läste också två olika bibeltexter som väckte mitt intresse. Den ena fick jag när jag gick ut konfirmationen, att ha på min väg genom livet, den andra är bara vacker eftersom den handlar om kärleken.

Du omger mig på alla sidor, jag är helt i din hand.
/Psalt. 139:5

Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten, men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.
/1 Kor 13:4-7

Med dessa ord så önskar jag eder en trevlig helg ute i det snötäckta Sverige och hoppas att ni i alla fall tills på måndag ska kunna grävt er ut ur era hus från snömassorna :P
(Märks det att jag inte gillar snön? hihi)

På söndag är det Bröllops mässa- och utställning!

PUSS o KRAM
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar